3 kilo lagi setiap 3 bulan..ini dah kronik…

OK..pertama-tama nak bagi tahu cerita ni memalukan uwwaaa….bee baru balik dari klinik untuk lawatan setiap 3 bulan ke klinik bagi mengambil suntikkan untuk perancangan keluarga…berat akan naik setiap 3 bulan..bermakna sebulan 1 kilo…walaupun 1 kilo tapi lagi beberapa jer nak mencapai 90 kg dan seterusnya 100 kg..wawawawa tak mau tak mau! kay pun dah selalu pesan ..”abang pergi 6 bulan ni..lepas abang balik nak tengok sayang kurus..” wah ini cabaran buat bee…huhuhuhu bee pun tak nak badan naik dan naik mcm ni..baju dan seluar banyak yang dah tak boleh pakai..mcm mana nak melaram kalau gini..bee nak muda dan ayu sentiasa macam Dato’ Siti Nurhaliza ke….kalau tak dapat jadi macam Dato’ siti tu jadi macam RED mummy pun ok !haha nih kalau BFF bee baca kompom kena sekeh bertalu-talu…wakakaka…

OK serius balik..bee tak tahu lah apa masaalah nyer..sekarang nih bee makan , tidur tak ikut time sangat main bedal jer..maybe sebab itu lah hormon bee berubah dgn mendadak …sebab kalau bee berkerja dedulu tu bee memang jaga pemakanan , senaman ,dan jugak waktu tidur…tapi semenjak bee berhenti kerja dan jadi P.A dirumah bee seolah2 hanyut jer..tak dapat nak ikut sangat..alahai lepas nih bee bertekad nk kuruskan badan balik…uwarhhh susah nak melaram bila badan dah besar nih..semenjak bee berhenti tu lah badan asyik naik dan naik dan naik…

Tadi lepas balik dari klinik apa lagi..cek kona terus beli kasut sukan hahaha..semangat gila dah nih….ermmmm…tunggu je lah..sekarang diet pemakanan bee dah mulakan balik..perut selalu masuk angin sebab tak makan nasi..senak je bila malam..tahan je lah..opss bee bukan tak makan cuma tk makan nasi..tp buah , sayur , bee bedal jer…..

Harap-harap lah tahun ni berjaya turunkan berat..ahaha satu jer jangan lah terbabas lagi..selalu nyer agak nak berjaya jer turunkan berat tu bee mengandung sabar je lah !

49 thoughts on “3 kilo lagi setiap 3 bulan..ini dah kronik…”

  1. rizwan's sweetheart

    bee… ada org ckp kat fda, kalau mkn pil perancang/amek suntikan perancang keluarga, selera makan mmg dtg sedebuk… bdn mmg cam kne pam2.. hmmm.. bl bee ckp start nek bdn pas jd hauswife, teringat smlm mr.busyuk ckp kat fda.. xmo fda benti kj… nt dok umah melantak je 24/7… hahaha… g dftr gym bee.. sure leh kurus

  2. Kita pun nak kurus x kurus2 jugak. sejak jadi surirumah ni berat bukan main lagi x malu utk naik..hahaha..masalha kita sama kot..hadoiii..camner ler nak kurus kan? kalau puan bee kurus silalh berkongsi petua ngan amba yea

  3. 2 semua sbb suntikan kot…pil pun sm gak risiko…jadi mommy syor kan, berpantang cm kita berpantang bersalin tu…heee~kan lepas pantang kite bese kurus je

  4. 2 semua sbb suntikan kot…pil pun sm gak risiko…jadi mommy syor kan, berpantang cm kita berpantang bersalin tu…heee~kan lepas pantang kite bese kurus je

  5. jogging je ubat terbaik nak kurus ni..
    saya dulu pun malas nak jogging..
    bila dah lama2 rasa best pulak
    sebab bila jogging rasa ringan je badan.kalau geram kat sapa2 saya lepaskan masa jogging tu.
    cabaran nye mula2 jogging kaki macam kena paku..
    hahah..
    berat sanagt nak melangkah..sebab dah lama tak lari2..
    bila masuk minggu ke dua tu ok dah..
    jadi ketagih nak lari..:)

  6. moga berjaya kak…:)
    nonie xleh komen lbh2 sbb xtau sgt sal suntikan perancng keluarga…anak dara sunti.ihihih.
    tp anak akak da besar dh kan..tmbh la kak.hehehe

  7. haha.sis.kalau tgk dari pic2 semua nih.badan u da solidd molidd kebabaomm dahh..jeles ai uu ;p .tak payah diet3.kalau nak diet pun sikit2 je..keep it up sis:)

  8. mayb gak disebabkan suntikan hormon tu bee….akak pn pernah alami situasi camtu dulu..

    rasanya yg plg senang bee jgn mkn nasi sblah ptg…makan utk lunch je n ptg bee mknan mknan lain sprti roti…

  9. mungkin kesan dari suntikan perancang keluarga tu kot…

    Takpe, sama2 kita cuba diet..

    Akak pun nak cuba turun bawah 60kg ni.

  10. uii rajin nk jogging..terkomen entri lama.huhu..kutu pun sbb amik ubat perancang tu badan nek,nk turun ssh la..stakat maintain jer.rndu juga nk kurus macam dulu.tp bila diet sama jer tak turun.tu mkn seperi biasa.hahaha..

    1. haa bee memang kurang makan pun badan nk naik tk boleh wat apa org cakap hati happy tu pasai ler.ekekee..kalau sedih2 badan turun jugak bee nih 🙂

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.