Family

Upsr dan pt3

Ni anak dara saya. Beberapa hari lagi hendak menduduki peperiksaan PT3 dan UPSR. Saya pula yang berdebar lebih mengalahkan si anak. Buat ibu ayah yang anaknya bakal menduduki Peperiksaan UPSR bolehlah amalkan doa ini. Ya Allah, permudahkanlah anak-anak kami yang akan menduduki Peperiksaan UPSR pada September ini. Berikanlah ketenangan kepada mereka ketika menjawab soalan peperiksaan …

Upsr dan pt3 Read More »

Makan dan masak steamboat di rumah ? Kenapa tidak ?

Assalamualaikum dan hai semua. Amacam hari ni ? Sebenarnya aku dah bosan masak. Hari-hari masak sampai tak tahu nak masak apa. Dan hidup aku ni kelam kabut sikit. Mana nak menjahit mana nak masak. Suami dan anak-anak pulak jenis makan kena makan banyak. Ha ha ha .. mak bertabah je lah. Mungkin aku masak sedap …

Makan dan masak steamboat di rumah ? Kenapa tidak ? Read More »

Raya 2019

Allhamdulillah sempat beraya , allhamdulillah .. masih lagi tak sempat jahit baju raya untuk keluarga sendiri. Semua pakai baju lama Tahun depan insyallah , ibu janji … tengok tapak tangan ibu ni .. hahaha larikkkk Ampun maaf di pinta anak2 ibu dan suami. Nak buat cane .. ibu rempit nak beli mesin idaman. Selamat hari …

Raya 2019 Read More »

Syamim dah masuk pra 2019

Allhamdulillah , anak manja akhirnya akan berpisah dengan ibu dia. Bukan main susah nak lepaskan syamim ni. Dia manja sungguh. Orang kata anak lelaki lebih manja dari anak perempuan , ya betul sangat-sangat. Saya pun rasa macam tu. Itu sebab orang dulu-dulu jarang mengajar atau menyuruh anak lelaki buat kerja rumah agaknya. Ada lagi orang …

Syamim dah masuk pra 2019 Read More »