Menggunakan khidmat jurutaip di tepi suruhanjaya sumpah Taiping

Lama dah kan ada perkhidmatan jurutaip surat rasmi ini. Kalau tengok rata-rata mesti orang yang telah berumur saja yang menaip. Tengok pun ala-ala atuk kita dah. Tanggal 30 ogos 2020 , saya pergi ke Suruhanjaya sumpah untuk membuat surat perjanjian beli rumah mak saya. Rumah tu memang dah nama saya dan mak. Tapi mak jual … Read moreMenggunakan khidmat jurutaip di tepi suruhanjaya sumpah Taiping

Hantar kakak ke Kolej Vokasional Pertanian Teluk Intan

kolej vokasional teluk intan

Semalam , semasa bersembang dengan beberapa orang pasal nak hantar anak ke Kolej Vokasional. Ada yang keluarkan soalan macam ni. Semasa nak buat kad pengenalan (sebab kad penganalan hilang semasa di kolej vokasional bulan 3 sebelum pkp ) pun polis tu tanya benda yang sama. 1 : ” Kolej vokasional tu kerajaan punya ke ? … Read moreHantar kakak ke Kolej Vokasional Pertanian Teluk Intan

Upsr dan pt3

Ni anak dara saya. Beberapa hari lagi hendak menduduki peperiksaan PT3 dan UPSR. Saya pula yang berdebar lebih mengalahkan si anak. Buat ibu ayah yang anaknya bakal menduduki Peperiksaan UPSR bolehlah amalkan doa ini. Ya Allah, permudahkanlah anak-anak kami yang akan menduduki Peperiksaan UPSR pada September ini. Berikanlah ketenangan kepada mereka ketika menjawab soalan peperiksaan … Read moreUpsr dan pt3

Makan dan masak steamboat di rumah ? Kenapa tidak ?

Assalamualaikum dan hai semua. Amacam hari ni ? Sebenarnya aku dah bosan masak. Hari-hari masak sampai tak tahu nak masak apa. Dan hidup aku ni kelam kabut sikit. Mana nak menjahit mana nak masak. Suami dan anak-anak pulak jenis makan kena makan banyak. Ha ha ha .. mak bertabah je lah. Mungkin aku masak sedap … Read moreMakan dan masak steamboat di rumah ? Kenapa tidak ?