Menggunakan khidmat jurutaip di tepi suruhanjaya sumpah Taiping

Lama dah kan ada perkhidmatan jurutaip surat rasmi ini. Kalau tengok rata-rata mesti orang yang telah berumur saja yang menaip. Tengok pun ala-ala atuk kita dah.

Tanggal 30 ogos 2020 , saya pergi ke Suruhanjaya sumpah untuk membuat surat perjanjian beli rumah mak saya. Rumah tu memang dah nama saya dan mak. Tapi mak jual bahagian dia kepada saya. Dengan syarat saya bayar sampai habis dengan bank. So terima sahaja lah. kita buat lah surat dan dapatkan stamp duty dari mahkamah saja.

Ikutkan tak nak pun rumah tu tapi tolong mak. Mak dah tak kerja dan keadaan ekonomi semua anak – anak mak tak menentu nak tolong support. Maka ini aje lah penyelesaian nya. Untuk elakkan rumah di lelong oleh bank. So duit anak2 bagi boleh mak belanja makan minum pakai mak. Dan saya bayar loan rumah ni.

Rindu taiping… rindu lah nak lepak taman tasik taiping dan mandi air terjun.

” Hidup ini tidak senang untuk mendaki ke atas. Tapi amat senang untuk jatuh ke bawah”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.