Snooze snooze. . . .haa snooze la lagi. .

Tengah sedap tidur ,di buai mimpi. .tiba-tiba terdengar bunyi alarm. .riuh rendah. .apa tidaknya ada 4 biji telefon. .semua dah set alarm pada waktu yang sama. .ye ye je kan nak bangun pukul 5 pagi. . kemudian dah bunyi-bunyi tangan pun gapai telefon. .meraba-raba then tekan snooze. .sambung tidur balik. .

lagi 10 minit dengar lagi alarmkemudian snooze lagi. . .dan lagi dan lagi. . .pastu kedengaran kakak membebel ” ayah lambt lah ,kakak nk pergi sekolah awal. .nanti cikgu marah ,kakak dah mandi siap ni. .” akibat tak tahan leteran kakak , ( sejak kakak 5 tahun ,dia yang bebel kat ayah pepagi ,ibu tak dah. .) ayah pun bangun. .sekali buka mata. .wah dah lambat setengah jam . .subuh tinggal. .cepat-cepat mandi ala kadar nak pergi kerja dan hantar kakak. .itu la. .snooze lagi kan dah lambat. .alarm banyak mana pun tak guna kalau tak berdisiplin. .hehehe. . .kesiaaaaan. .

4 thoughts on “Snooze snooze. . . .haa snooze la lagi. .”

  1. akak pom sama bee..moral bagi akak..jika dah bunyi..jgn disnooze..sebab kita kan peram tido..tmbh lak mimpi lagi..kesianganlah..mcm akak hari ini..hehe

  2. Hakhak. Padan muke ibu n kak sarah. .bee tak buat pangai mcm tu. .terus bgun basuh muka ,masak air ,buat susu sidai kain. .pagi2 memang mcm tu. .nasib la sape tengok muka bwu bgun tidur bee masa sidai kain tu. .tapi mrkay tu slalu snoozy. .anak dia punyalah marah. .drama pepg diorang. .menyampah tengok!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.