Perihatin Lah Sikit

Tengok apa kesalahan yang pemandu-pemandu nih buat ? erm..tolonglah wahai pemandu ikut peraturan dan perihatin lah…….

Gambar nih di ambil betul2 depan simpang nak keluar dari rumah bee yer! wah sakit hati mcm jalan itu dia yang punya! please please please kamu jangan nakal …hukss..nih time bee nak ambil kakak dari sekolah gara-gara pemandu tu tak perihatin langsung , dah lah jalan sesak petang-petang gini ..dah tahu ko jgn lah duk tayang kereta kat petak kuning tuh..bagi lah laluan orang nak keluar masuk..udah lah tuh bee bagi hon mintak laluan , dia jeling sinis jer buat muka tak salah! huh gerammm…kerana dia bee lewat tuh nak ambil kakak , semua orang dah balik ..pak gad tu pun nak tutup pintu dah..nyaris jer anak bee nak kena tinggal sesorang kat situ….kalau jd paper mcm mana ? nauzubillah…
Ini pulak gambor di ambil pagi tadi..bee duk terkejar-kejar nak pergi klinik tuh…aduiyai..naper lah pemandu-pemandu nih bersikap mcm nih…. duk lah luar dari petak kuning tuh..dah jalan memang sibuk ingat dia duduk kat petak kuning tuh dia boleh gerak laju ker ? huh tak perihatin langsung…. hari nih letih bebel atas jalan raya jer…

Nasiblah ekk sapa-sapa yang duk tengah-tengah bandar mcm nih nak keluar pun susah asal nak keluar jer nyaris nak belanggar..selalu ..boleh di kata kan hari-hari bahaya betul….bukan tak berhati-hati tapi semua pemandu asyik nak cepat..pentingkan diri ..huh!

Semalam depan mata bee tengok kereta tuh langgar sebijik moto..mcam mana lah dia boleh tak nampak moto tuh..kesian betul ..tergolek pemandu moto tu nasib lah tak teruk…

7 thoughts on “Perihatin Lah Sikit”

  1. kak bee masham2 manishhh…
    wekk.. :p

    sesaknye jalan..
    kak bee duk tgh bndar ye?..huuu
    lenkali amik anak gune jentolak ke..jengkaut ke… kak be hentam aje kete yg x bg laluan tuh..bru pdn muke..muahhaha

  2. kyle slalu kene gak time kuar simpang….haiz…org kite xnmpk kot petak kuning…klu JPJ akan bayar kite klu kite anta gambar camnie dan denda org yg buat kan best, konfirm xde org berani buat g 😛

  3. salam kak

    alah buat apa tegur2 bukan diaorang faham

    tiru macam saya

    pegang paku di tangan dan yang tajam tu menghala ke kereta, jalan buat do no jah tepi kereta tu, maka siaplah satu garisan halus yang panjang..heheh

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.