Ingat Senang Nak Dapat Ikan kelah ??

Salam Bahagia ๐Ÿ™‚

ahaaaa…menjadi tanda tanya , hehee kelmarin kay balik dengan hasil pancing nya , 2 ekor ikan …eh Saya pun dengan spontan dan automatiknya berkata “eleh pergi 3 hari 3 malam , 2 ekor je dapat ikan ? sayang boleh dapat 10 ekor dalam masa setengah jam !” kikiki …betul lah kan dalam masa setengah jam pergi pasar 10 ekor ikan senang je boleh dapat haha….

sekali kay bagi sebijik “ingat senang ke nak dapat ikan kelah ??” tapi dalam gambar tu bukan ikan kelah kan ?

ikan  hasil pancing di pahang
ikan hasil pancing di pahang

sampai sekarang bee tk tanya apa yang susahnya …
adeii sekian ,

Show 50 Comments

50 Comments

  1. ct tak pernah lagi rasa ikan kelah,dengarnya sedap sampaikan sisiknya boleh dimakan….

    • itu lah dengar cerita sedap sgt sampai sekilo rm 37 kan tp bee tk pernah rasa juga ..

  2. akak suka ikan kelah bee…tu mcm ikan patin ka bee..

    haaa..cepat masak lomak tempoyak tu sodap jugo..

    • ber sisik bee dah google tadi haa try google ikan kelah jumpa lah rina ๐Ÿ™‚

  3. taufiq arifin aka topimagine

    hahaha.. tau diam lepas kena marah… hehe… kepuasan memancng ni lain kak dari memancing kt pasar ๐Ÿ™‚

  4. uLan

    haha citer psaL ikan uLan mmg fail la bee…

  5. puan kutu

    ikan kelah?kutu mmg buta sket bab ikan nie.mg taktau la rupanya.nk tau jugak awat yg ssh sgt nk dpt ikan kelah tu?

    • ntah kay ada cakap byk pantang larang yg tukang bot tu cakap , ntah nk percaya ke tidak itu je lah yg bee tahu pun haa lain2 kena tanya kaki pancing ler

  6. lama x jenguk puan bee…

    2 mOon pelik 2…tajuk entri ikan kelah…gambaQ tuh ikan patin…

  7. chii

    perlukan kesabaran yg tinggi woo utk memancing ni..dpt hasil tu pun..kira da ok..ada kadang2 yg g bbrp hari..tp blk ngan tgn kosong..tp bila kita dok tanya nape? rupa2nya dia da lepaskan blk..adieih

  8. X pernah mkn lg ikan kelah ni..
    hehe..samalah ngan hubby lily tu..minat mancing..biar hasil x byk asalkan puas hati.. ๐Ÿ™‚

  9. kalau nelly memancing , tak taulah dapat ikan ke tidak ~
    ==’

  10. bee, setuju sgt2.. watpe nk nyusahkan badan.. gi pasaraya skejap aje dh dpt 10 ekor hih

    • kan mama , buat susah2 je buang masa redah hutan , bayar bot dapat 2 ekor ..tk berbaloi huhu

    • ni ikan patin kalau tk silap saya kak sya ๐Ÿ™‚ tak pernah makan ikan patin ?

  11. mommy

    hhaha~ buek lagi…kan dapat kene smash sejibik. mommy pun tak penag nengok ikan kelah..pi sg kelah penah la

    • dah buat masak lomak tu , tp tk sedap sbb tk boleh pedas kang budak2 tk mkn

  12. Kay Masingan

    besar juga ikannya…mesti sedap isinya kan.

    • ikan patin ni kurang sedap isi lembik bagi saya lah sesetengah org sukakan ikan patin ..

  13. Ummi Hanie

    lorr…igtkn nk citer nape susah dpt ikan kelah…wawawa ~

    entah le,tak pasti penah mkn ikan kelah ke dak..sedap ke?

  14. salam..
    kurang minat makan ikan sungai
    dan tak pandai memancing…selalu
    pancing kembong di Tesco je..la la la..
    ๐Ÿ™‚

  15. kakyong72

    ikan kelah sedap masak apa Bee?

    x pernah makan lagi..

    • tak tahu kak yong , tk dapat pun ikan kelah tp kakak bee cakap masak sambal tumis pun sedap …

  16. tidak ingat kalau pernah makan ikan ni, kurang tahu jenis2 ikan kalau tidak google huhuu..

  17. bEe

    Mungkin kelah yg besar & pjg kot tu yg susah…..
    Mcm ayah bEe kat kg senang aje dpt. Katanya dari budak yg pancing ikan… hehehe

    • ahaa yg besar tu lah yg susah tp yg kecik pun tk nampak juga bayangnya haaa, terer lah ayah sakura

  18. mj

    pemancing tegar kat pasar rupanya.. hehehe.. ingatkan hobi sama mcm mj.. memancing best!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.