Al- Fatihah Buat Anak Yatim Mangsa Tanah Runtuh Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat

Salam Bahagia 🙂

Ya allah dari petang sampai malam tak buka tv , sibuk dengan urusan sendiri baru je tahu selepas tengok berita di tv tadi , pastu baru masuk cari di internet …kesian… Mari lah ramai – ramai bersedekah al-fatihah buat mangsa tanah runtuh di Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat ..

Mungkin ALLAH lebih sayang kan mereka ..harap pihak keluarga dapat besabar dan menerima ketentuan qadaq dan qadar Ilahi …Moga roh mereka ditempatkan di kalangan orang beriman dan di cucuri rahmat NYA ..amin..mengimbas kembali kejadian ..

Seramai 24 orang terdiri daripada anak yatim, warden dan kakitangan Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa tertimbus dalam kejadian tanah runtuh di Hulu Langat, dekat sini, hari ini. Setakat 7 petang ini, tiga mayat kanak-kanak berusia 11 dan 14 tahun dikeluarkan dari runtuhan itu manakala tujuh lagi ditemui cedera termasuk seorang lelaki dewasa, kata polis.

Penghuni yang cedera berusia antara 11 dan 17 tahun manakala lelaki dewasa itu dipercayai pekerja di rumah anak yatim berkenaan. Semua yang cedera dihantar ke Hospital Kajang untuk rawatan dan setakat ini keadaan mereka tidak diketahui, kata Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah pada sidang akhbar di sini hari ini. Beliau berkata rumah anak yatim yang terletak berhampiran bukit itu menempatkan 49 orang termasuk penghuni dan pekerja. Kesemua penghuni rumah itu adalah lelaki. – BERNAMA

 MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat
MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat

setiap yang hidup pasti akan mati !Gambar MANGSA KEJADIAN TANAH TUNTUH DI Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat di ambil di sini

UPDATE TERKINI – 10.20pm – Seorang berjaya dikeluarkan, Abang Iwan (33), selamat.

10.30 – Jumlah terbaru yang terperangkap ialah 25 orang. Dua maut iaitu Abang Farid, Shahrul.

Jumlah terbaru: seorang yang baru dikesan bernama zaid syawal, 18, masih tertimbus.

Maklumat terbaru: Zaid syawal, 18, boboy, 10, meninggal dunia. Jumlah terkini, lapan pelajar dan dua penjaga dewasa meninggal dunia. Enam pelajar terselamat dan tiga dewasa manakala enam orang masih terperangkap.

18 thoughts on “Al- Fatihah Buat Anak Yatim Mangsa Tanah Runtuh Rumah Anak Yatim Hidayah Madrasah Al-Taqwa Ulu Langat”

  1. taufiq arifin aka topimagine

    betol2 sedih la ngan kejadian ni kan… sayu je bile nengok gambar2 ni kan… suratan takdirkan :(.. al-fatihah

  2. takziah pada keluarga mangsa…sedih dgn tragedi ni…
    sudah ajal mereka…pada yg idop, alhmdulillah…pelbagai bantuan disalurkan kpd mereka…syukur masih ramai yg sudi membantu….
    gmbr2 kat ats nih, adik Lorna pun ada sumbangan yer..hehe…

  3. mmg menyayat hati …

    tp kalau ikut 16 jenis mati syahid dlm entri nis aritu…mati tertimbus ni dikira mati syahid…mudah2an ..amin

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.