Akhirnya Tamatlah Kesan Sakit Gigi

Salam Bahagia 🙂

erm apa kabar korang ?
Akhirnya bee ke klinik jugak !! cabut gigi yang buatkan bee menderita tu , erm ubat kebas tak hilang lagi ni , alamak aihh pukul 8 pagi dah pun ada di klinik , tak sarapan apa , memang tak biasa sarapan ..tunggu punya tunggu jam 10 baru lah selesai semua..perut pulak lapar haaa….naya lah , puasa lah bee hari ni yer..tk boleh makan lagi kebas tu masih terasa…

Dan sebenarnya ….dan sebenaranya dragon ball ada 7 bijik kesemuanya hehehe..lawak je noh !..yang sebenanrnay bee takut giler nak pergi klinik gigi tapi di gagahi juga tu pun jenuh lah tawakal , sementara menuggu tu rasa nak cabut balik rumah , tapi cover baca majalah sampai 10 bijik…adeii sakit uh !..padahal nya sakit sikit aja lah , sakit bius ubat kebas tu je. masa cabut memang tak rasa apa-apa ….dah cabut pun tak rasa tapi bila ubat bius tu dah berkurangan baru lah pelahan-lahan rasa sakit dicabut ..huhuhu sabar aje lah , tu pun dah buat temujanji dengan doktor , nak cabut dan tampal gigi ..erm banyak gigi rosak asal beranak je gigi ku rosak lah , mana tidak nya semasa mengandung tk minum susu kalsium tk cukup baby dah tarik semua kalsium dlm badan !…Takut pulak tu nak pergi jumpa doktor gigi hahaa…..

So hari ni kay dah ambil cuti kalau tak pergi mau kena sekeh bertubi2 kan , pergi jugak lah rela tak rela lah ….gambar di atas tu bil , ubat KK , dan kad temujanji hehe..bagus doktor nih , baik peramah dan suka minta maaf…erm jarang nak jumpa doktor kerajaan permaha ok!..Yang penting Muraahhhhh……Untuk pendaftaran RM1.00 , Tampal sementara RM 2.00 , Cabut RM1.00 ..kan baru RM4.00 …tengok bawah ada senarai harga nya tapi tk teranglah , sogan den ambik gambar disitu hahaa….

kepada puankutu , bee tk sibuk tapi tak de mood dengan gigi nih hee..daa~

16 thoughts on “Akhirnya Tamatlah Kesan Sakit Gigi”

  1. “akhirnya………….lps ni jaga gigi tu elok2,ingat akak kata jgn guna ubat gigi yg biasa..cari yg berubat jer..mahal sikit pun tak pa…teringat akak kat suami akak,dia cabut sebatang geraham…kena singgit ja sbb klinik kerajaan,akak pulak sakit gigi sbb berlubang pergi doktor swasta kena 250 ringgit..tak cabut sbb gigi masih kuat..tampal dan matikan saraf2 gigi yg sakit tu jer..suami akak kata baik cabut kt klinik k’jaan jer murah…membebel2 dia…tp itu cerita lama dah 5 tahun…Alhamdulillah akak ni dkt 40thn masih belum pernah cabut gigi lagi…”

    1. bee tak pakai ubat gigi lain selain golgate hee ntah , tk buleh tukar dh kak , fuhyoo tu bee tk nk pergi swasta mahal giler harganya , pergi kerajaan murah alaa setakat cabut jer pu 🙂

    1. elok lah pergi wat pemeriksaan akk , tk sangka gigi yg sakit tu geraham dalam , doktor pun memula tk nampak gigi tu rosak , akk ckp kat doktor sakit di situ , doktor cek betui2 baru namapk bahagian rosak memang dah teruk itu yang sakit berminggu2 , kalau tengok di luar cantik jer,,haaa

  2. haha kesian..takpela..bawak2 berehat dulu na bee syg..hehe..tp takble tahan la tok bee tgkp gmbr harga tu..terasa macam kutu dok wat mystery shopping time kursus.hahaha..btw smoga cepat sihat ok..

  3. kakyong masa pregnant no1, pergi klinik gomen.. dentist tu perempuan, tp kasar. pastu hamput2 pulak tu.. rasa nak tampar jer muka dia.. muka jer lawa, tp perangai huduh.. rupanya dah ramai pesakit yg tak suka dia…

    pastu kawan suruh p klinik gomen kat belah kg simee.. tp suami ku malas lah pulak nak pergi..

    mak kakyong pergi cabut kat klinik gomen kat Ipoh – ni klinik kat dekat stesen bas- (ipoh ni ada la 2-3 tempat klinik gigi gomen), gigi berdarah sampai berhari2.. bengkak bagai.. p klinik balik, doktor bg pain killer jer.. pastu mak dah malas p situ.. huhuuu..

    tp kalo dpt doktor gigi yg mcm Bee tu. best jugak… concern pasal pesakit.. ni kalo doktor main toyoh sesuka hati.. rasa nak sepak jer.. :p

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.