Suka Bercakap ???

By | February 5, 2011

Al-kisah nya..orang terdekat mendapat jiran suka bercakap…pantang berjumpa ..mesti bercakap-cakap ..

Makcik senah yang baru selesai membasuh baju berniat nak menyidai kain di ampaian ..sekali terserempak dengan jiran sebelah yang juga sedang menyidai baju di ampaian..Mereka pun bertegur sapa..lepas satu satu topik menjadi bualan mereka…sambil-sambil tu mereka menyidai baju di ampaian mereka…Dari love story ke kisah sedara mara sambung pula cerita lori terbalik…dan sambung lagi dan lagi…

Sehinggakan pada satu masa…baru mereka baru sedar hari dah semakin gelap…mereka pun menyangkakan hari nak hujan..lalu mereka bercakap lagi sambil mengangkat kain..Dalam hati makcik senah..(“eh cepat kain nih kering , baru jer aku sidai tadi…!!”)…setelah selesai mereka meberi kata putus nak masuk ke dalam , kerana di rasakan terlalu lama berborak..Mak cik senah pun masuk ke dalam rumah dengan senang hatinya….lalu mak cik senah memandang jam ! alamak….!!!

Jam menunjukkan pukul 6:45 petang ! hahah ko berborak tak hingat…dari kain baju tu basah sehinggakan kain baju tu kering .. mereka menyidai dan menunggu kain tu kering ! ngehhh wakakak…

Kisah ini kisah benar dan di tokok tambah sikit..watak rahsia…ngehh..

Moral of The story??

“Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang beriman, beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran.” (Al ‘Asr 103: 1-3)

38 thoughts on “Suka Bercakap ???

  1. rizwan's sweetheart

    wahhh… tu betul2 lama punya berborak tu… memanglah tak hingat dunia… agak2 watak siapa sebenarnya tue yerk?

    Reply
  2. Iman's Umi

    Hohoho…makcik tu x sempat solat zuhur dok khusyu' tggu kain kering smbl 'buat ketupat'….tu la, amalkan saranan Rasulullah s.a.w. bersederhanalah!

    Reply
  3. ch@

    bila dah start mmg susah nak berhenti, kadang2 nak dah nak berhenti, eh ada lagi boleh tak jadi berhenti. lama2 inila kesannya.

    Reply
  4. pneumedic

    HAHA..typical malaysia culture..x boleh nak lari dah kak bee oi..hehe..

    Reply
  5. Ummi Hanie

    hohooo..anyam ketupat yek…haha…bab sembang2 ni kite lomah sket…jenis pendiam tp suke mndengor 😉 dah kawin2 ni baru kena paksa cakap byk sikitt ;p

    Reply
  6. ~~su manje~~~

    su suka komen…ekekekkekek
    tak dapat satu punptg niekat sini sis….sory sis…uptraffikje diptg ahad….yg suram

    Reply
  7. kakyong

    tu pasal kakyong jrg join jiran2 ber'mesyuarat tingkap.. kalo join.. sah2 x leh nak ngadap blog.. ekekkekek

    Reply
  8. Anonymous

    kat kampung saya ramai yang camtu..

    off topic : bee..saya dah pindah umah..

    Reply
  9. ..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::..

    benda² mcm tue mmg best dibuat. huhuhuhu..

    rugi²….

    Reply
  10. sarah-najwan

    mende pnting apa yg digontel ckp tu smpai xsedar da mlm..huhu

    musti gosip sakan..

    Reply
  11. CikSembang

    mau lenguh kaki..lama gilerr bercakap aka mengumpat .. mintak dijauhkan..

    Reply
  12. puanbee

    @ch@kan ch@ hehe nasib lah bee pandai control bab nih mang tk suka nyembang pun suka hadap lappy jer..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.