Kenapa Api Tinggi – Tinggi Tu Ibu …

Haaa una lagi , yang paling banyak songeh ….tadi waktu nak masak , aku tumis lah bawang putih sambil2 tu potong ikan cam biasa lah nak cepat2 siap ..huhu..

tumis punya tumis dah terhangit ..ter ok tak sengaja ..lalala….sekali bee tk tahu nak buat pa kot nk selamatkan bawang tu , ambil air panas dan tunang dalam periuk sekali ada api dalam periuk sampai ke syiling , bee pejam mata rapat2 haa tkut..kusss semangat ! lebih kurang cam gambar di bawah ni lah , tapi tu gambar dr google ..

gaya masakkan char kuew teaw
gaya masakkan char kuew teaw

Gambar Dari google , tq

Lalu una pun datang … siapa una ? ni budak ni , umo 4 tahun , manja selalu kena marah dengan ayahnya sebab manja …

una
una

una buka soalan dia : Ibu , kenapa ada api banyak-banyak tu ? una nampak tadi …

dia tanya berkali- kali saja malas nak jawab sambil tu bee fikir nk jawab apa nih …tak kan nk cakap sebab bawang hangit ibu letak air lalu api menyimbah kot ! nanti dia try buat cam no ? bahaya – bahaya…sampai dah tak mampu dihujani pertanyaan bee jawab juga…

IBU : una tadi ibu buat magik , una jangan buat tau bahaya!…

UNA : oh magikkkkkkkkkkk..best ibu ..buat lagi …

IBU : erkkkkk…esok lah ..

UNA : sambil berlari pergi kejutkan kakaknya yg tidur tadi tu , “kakak , kakak ibu buat magikkkk dasyat !…esok ibu buat lagi …”

KAKAK : sambil datang dapor dia cakap “nasiblah ada 2 je adik kakak kan ibu ..”

IBU : Kenapa ??

KAKAK : kakak nak tidur pun tk senang selalu je kena kejut dengan una dengan baby tu..

ahah ! so apa jawapan yang patut di berikan kepada kakak ? sambung dalam komen form ok ! daa…

32 thoughts on “Kenapa Api Tinggi – Tinggi Tu Ibu …”

  1. heheee, pandai ibu buat magik yg bahaya gitu ๐Ÿ™‚
    Pasni jgn ‘ter’ lg ok ๐Ÿ™‚

    Tp mmgler bila panik nie akan ‘ter’ selalu ๐Ÿ™‚

  2. budak2 ni memang pun..
    pantang nampak pelik sikit..
    mula la bertanya..
    tanya saja tak pe..
    ni siap pi cerita pulak kat orang…
    memalukan!!!
    hahahhah

  3. bahaya ni.. kalo dok dekat2 blh disambor dgn api.. hahaha

    akak, Gayah nk cadangkan akak kemaskan template ni.. nampak serabut la.. kadang2 Gayahg pon xtahu nk komen tang mane.. ..huhu. maaf ya.. Gayah bg pendapat…

    1. haa memang bahaya gayah

      huhu templete nih dah kemas dah gayah , sama jugak dgn theme gayah nk komen klik tajuk dn scroll sampai bawah , kan sama tu …

  4. memang lelaki ni kalau duk kat dapur selalunya x beringat dah akan keselamatan kat dapur tu..pisau pun main lambung2..ish..

  5. Ooh.., boleh jadi macam tu ke, kalau curah air, elok jugak bee cerita, boleh jugak jadi panduan. Hehe keletahnya anak2 bee, seronokkan, kadang2 apa yg dia orang cakap tak terfikir oleh kita..

    1. bee rasa sbb air tu air panas melegak ummie biasa curah air sejuk tk pernah api menjulang gitu ๐Ÿ™‚ haa tu lah siap bg amaran “una nampak td” nk tk nk kena jawab soalan dia

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.