Ist Time servis mesin jahit ku nan usang sendiri..

Haaa gelak dulu …lawak jugak bee nih kan…aduiyai..kadang -kadang bee terfikir bila lah perangai tak sabar bee nih nak berubah….Dulu2 sebab tak sabar nak belajar bawa moto bee belajar sendiri sampai terjun dalam parit dengan moto abah ku ! sebab tak sabar nak bawa kereta bee pergi bawak sendiri sampai langgar segala pokok hutan banat, pokok kelapa bagai.rosak kereta pak tiri aku….lepas tu bee tak sabar nak kawin..then time nk beranak…dock suruh tahan bee tak sabar terjah jer teran..kah kah apa daa bee nih..mesti tak sabar lah…ekekek..mak bee selau pesan bawak bertenang tipah {mak bee panggil tipah !}

Kali ni bee tak sabar nak siapkan langsir tingkap ku..dalam tk sabar berbulan jugak bee tunggu nak panggil orang datang servis mesin jahit ku nan usang tu..

Tadi hantar mesej kat kay..nak mintak kebenaran panggil orang servis mesin jahit ku nan usang lagi uzur tu..tapi kay tak bagi..bahaya katanyer tak der orang dirumah..hanya ada bee dan 2 ank jer..tunggu dia ada di rumah katanya..bee terpaksa akur…nak jadi isteri solehah kan..betul jugak kata dia..benda nak jadi kita tak tahu…wah bee dah tak sabar nk tengok langsir tu tergantung tak tahan !…apa lagi bee tepun kawan2 bee yang pandai menjahit..sorang2 bee interview bab mesin…Depa pun terpaksa layan….thanks elin dan kak sal..pastu barang tak der..merempit pulak dgn anak2 pergi cari minyak mesin tu..haha apa daa….ada mesin jahit tp tak de minyak dia..mana lah mesin tu tak meragam..


Taraaa simple jer..hehe tapi berbulan…sebab mesin meragam ! hee tapi bee dah servis sendiri..bee godek sana ! godek sini berbekal kan alat2 di bawah nih..


Sehelai kain buruk , minyak mesin dan scru diver..betui tak nama benda alah tu ? haha bee buka semua skru..lap semua habuk…dan taruk minyak…tup-tup mesin tu berjalan dengan lancarnya…erm sebanarnya memang tak pernah servis pun kesiannnn..dulu bee kerja kurang nk belek mesin nih..then dapat hobi bogging pulak lg lah terbiar mesin nih..tapi tiba2…lappy tak do..boring giler..orang giler pun tk pandai boring ..hehee
mula lah mencari kerja..pastu baru teringat ada langsir yang tak sipa lagi..tengok tu sampai lupa lah kat langsir tu..haaa..
baru lah kembali ke pangkal jalan..belek lah balik mesin nan usang lagi uzur nih…

tu dia mesin ku nan usang lagi uzur berdiri dengan megah walaupun laci nyer dah pecah sana sini..selepas servis sendiri..laju jer dia gerak kalau tak jahit sikit jer benang putus…hehe..rupanya ..habuk bergumpal di bawah mesin tu…nasib tak panggil org dtg servis kalo tak rugi jer…melayang RM {bukan red mummy tapi ringgit malaysia}padahal org tu buang habuk jer kan. ..

Teringin mesin jahit epal tu tak dapat lagi..huhu jadikan wish list tahun 2011 jer lah !

20 thoughts on “Ist Time servis mesin jahit ku nan usang sendiri..”

  1. aku lg suka guna mesen enjut cenggitu. blh xsesais kaki gak…

    dh lama giler tk pegang mesen jahit. dedolu ms bujang trang tang tang, siap amik upah jahit bj kurung.. skrg ni.. skil pun dh lari.. huhuhu!!!

  2. sy pun ada mesin mcm ni… walaupun mesin kita ni tua Bee tapi cukup best sebab tak byk ragam.. servis buh minyak dah boleh jalan

  3. mesin jahit kat rumah saya ni benci tol la bee..asyik putus benang je..tak tau nak buat macam mana..setiap kali nk menjahit,setiap kali tu la kena ejas2 dulu..tension btl..

  4. akak kalu bole nk cari mesin jahit style lama cam dlm pic bee tu
    tak nak guna yg karen2..laju sgt..hehee

    **untung bee pandai jahit..jahit baju mahal skrg..huhu

  5. bee, dpt mesin epal sebijik mmg best. izan pun mengidam nak mesin jahit ni tp en hubby cam berat je nak belikan…sedih~

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.