Drama Juvana Tv3 Boleh Tahan

Malam semalam mood blogging hilang ntah kemana , then layan drama ..ala wanita dan drama tak dapat dipisahkan kata nya ..kan ? ekek boleh tahan drama JUVANA nih , suka tengok cerita yang ending nya kita tak dapat teka ..agak mencabar minda disitu …waktu tayangan drama juvana 9 malam , tv3 ..tengok lah kesian Daim..cerita ni menyentuh perasaan tau , tapi watak cikgi zakiah yang di katakan tu tak de lagi dalam episod pertama , so tunggguuuu next episod …alaa 13 episod je cerita nih korang boleh ler ikut kan ? bee agak tak suka tengok cerita episod nya sampai beratus2 lambat bebenor nak habis.

JUVANA, sebuah drama bersiri yang akan mengupas sisi hidup pesalah-pesalah juvana. Selain menyelami dunia dan perasaan hati pesalah juvana, JUVANA juga mahu mendidik para penonton supaya mengambil iktibar daripada paparan kisah kehidupan watak-watak siri drama tersebut.

Drama Juvana mempunyai 13 episod semuanya, mengisahkan seorang remaja bernama Daim Yahya yang telah dituduh membunuh ibu dan teman lelaki ibunya. Daim telah dihantar ke sekolah pemulihan akhlak Wira Bakti iaitu sekolah badan bukan kerajaan semasa umurnya 17 tahun.

Dalam drama ini Raja lakonan Bront Palare akan menjadi watak warden yang jahat, Raja tidak memperdulikan Daim (Zahiril Adzim) yang dibuli oleh penghuni asrama yang jahat. Macam menarik bukan drama Juvana ini, tambahan pula ada Bront dan Beto Khusairay.

Daim kemudiannya mendapat sinar gembira apabila Cikgu Zakiah lakonan Izreen Azminda ( yang watak jahat dalam Samson Delaila). Cikgu Zakiah ini menjadi baik dalam drama Juvana ini. Dia akan membantu Daim yang lemah dan selalu menjadi mangsa buli rakan-rakan samseng yang ada di sekolah itu.

Sama-sama menonton ,duduk rumah tak de buat apa kan…:)

10 thoughts on “Drama Juvana Tv3 Boleh Tahan”

  1. layan juga drama ni dgn anak2,mmg best,tak sabar nak tunggu sambungannya,Ct ni jarang tgk TV,selalunya hari selasa malam aje,Ct mengadap TV,masa tu tak boleh tukar channel lain mesti TV8.

    1. kenapa tv 8 ? ada apa erk ? skrg byk sgt rancangan tk tahu nk follow mana satu , bee pulak boleh layan tv bila abg tk de kat rumah je , kalo dia ada leh ler tengok maharajalawak tu berkali2 itu je le.

  2. k.mimi dah jarang sangat tgok tv sekarang ni bee..kalau tgok pun seminggu skali je..itupun maharaja lawak..hikhik

  3. yeah nis pun layan juvana gak…
    aahla tunggu gak cikgu zakiah muncul rupenye next week…
    tp ngeri + takut kan tgk aksi budak2 jahat dlm dorm tu…sadis sungguh

  4. Pingback: Sinopsis CINTA ELYSA Tv3 – Fasha Sandha dan Johan Arif (Botak Juvana) | Puanbee.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.