Cara Saya : Menghilangkan ruam susu dan ruam lampin

image
Sudocrem

Jika anak-anak terkena ruam susu di pipi atau ruam lampin , boleh lah cuba gunakan sudocrem ini.
Ikhtiar je lah kan saya guna ok .. sapu nipis-nipis jek.. Baby yang menyusu susu ibu dan dia mempunyai kulit jenis sensitif pasti tak dapat elak dari terkena ruam.
Satu lagi lepas menyusu kena cepat-cepat bersihkan pipi dia. Baby berusia 3 bulan ke bawah je kritikal sikit. Sebab nya baby suka muntah dan tak pandai nak menyusu elok teratur lagi kan.
( saya rekemen saja apa yang saya guna , jika korang guna semuanya di bawah tanggungan sendiri )

13 thoughts on “Cara Saya : Menghilangkan ruam susu dan ruam lampin”

  1. Ahhh lupa pulak mcam mana saya buatkan kat anak saya dulu..hehe..tapi rasanya bukan krim ni la..hehe..krim ni leh la cuba nanti anak kedua ni..hehe

  2. Anak saya pun menghadapi masaalah yang sama. Saya gunakan juga sudocream ni. Alhamdulillah. Nampak ada kesan yang amat positif.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.