una dan baby

Khasiat Sebenar Susu Untuk Anak-Anak

Salam , nak cerita fasal susu lagi ...jangan bosan yer... Sebagai ibu bapa, kita harus mengetahui khasiat susu untuk kanak-kanak yang sedang membesar. Kanak-kanak memerlukan dua gelas susu sebagai sebahagian daripada diet harian yang sihat. Ini memastikan mereka menerima pemakanan yang diperlukan untuk membesar dengan sihat dan ceria sepanjang zaman kanak-kanak. Susu adalah sejenis makanan yang amat kaya dengan nutrien. Ia adalah sumber vitamin dan mineral yang baik, seperti vitamin A, kumpulan vitamin B (riboflavin, niasin, vitamin B6 dan vitamin B12 ), magnesium, fosforus, zink dan kalsium.…

2/3 kaum adam adalah obes !

pict kredit to google Lebih daripada dua pertiga kaum Adam adalah obes. Adakah ini petanda masanya sudah tiba untuk mereka mengubah tabiat pemakanan? Satu kajian baru yg melibatkan lebih 14,000 perserta dari 10 negeri di Amerika mendapati, pengambilan makanan berdaging adalah lebih tinggi di kalangan lelaki. Kaji selidik yang berlansung menerusi panggilan telefon ini turut mendedahkan wanita mengambil lebih banyak sayuran dan buah -buahan dalam diet mereka. Piza beku ,burger beku dan makanan Mexico adalah makanan pilihan kaum lelaki. Pun begitu ,mereka masih cenderung mengambil sayuran seperti…

Mengira Waktu subur Wanita

Saya terbaca article mengira waktu subur wanita ni dan kongsikan disini untuk tambah ilmu kita semua..dan pada yang nak merancang kelahiran cara natural boleh lah praktik cara ni.. tapi berisiko sangat , tak boleh percaya 100% , berapa kali cuba pun masih terbabas , hahah rezeki tuhan nak bagi , jangan di tolak kan. Ibu Hamil Di Trimester Kedua Lebih Kuat Berpuasa ? KENAPA ANDA PERLU TAHU WAKTU SUBUR WANITA? Ada 2 sebab utama :- Untuk memudahkan mendapat zuriat Untuk mengelakkan daripada mendapat zuriat. Ā Kedua-duanya adalah sama…

Omega 3 Asid lemak untuk tubuh.

Masyarakat hari ini telah mula sedar akan kepentingan Omega 3. Produk makanan di pasaran juga sudah banya yg berasaskan zat ini. Kebayakan produk-produk makanan ini mampu dibeli dan amat mudah ditemui pengguna. Namun adakah anda tahu bahawa masih banyak khasiat Omega3 yg kurang anda sedari ! Teruskan membaca dan anda akan mendapati zat ini amat baik untuk kesihatan anda! EPA & DHA Omega 3 terdiri daripada asid lemak EPA (Eicosa pentaenoic acid) dan DHA (Docosa hexaenoic acid) .Kedua-dua bahan ini amat baik untuk kesihatan dan amat di…

Suri Rumah Perlu Buang Uniform Anda!!!

Salam Bahagia :) Selamat ..selamat ..selamat hari jumaat , erm pagi-pagi nih bee online awal sikit , nanti hajat hati nak pergi nyibuk di sekolah kakak tu ada sukanneka , baby dan una tak nak bangun lagi , jadi kakak pergi lah dengan ayah dulu , nanti ibu pergi lah menyibuk ye kakak..keh keh keh.. Hari ni eh tak dah lama sebenarnya , terfikir suri rumah nih semua ada uniform masing-masing kan ? kebanyakkan nya memakai t-shirt dan kain batik tak pun baju kelawar tu , alasannya…