2/3 kaum adam adalah obes !

By | April 22, 2011

pict kredit to google
Lebih daripada dua pertiga kaum Adam adalah obes. Adakah ini petanda masanya sudah tiba untuk mereka mengubah tabiat pemakanan? Satu kajian baru yg melibatkan lebih 14,000 perserta dari 10 negeri di Amerika mendapati, pengambilan makanan berdaging adalah lebih tinggi di kalangan lelaki. Kaji selidik yang berlansung menerusi panggilan telefon ini turut mendedahkan wanita mengambil lebih banyak sayuran dan buah -buahan dalam diet mereka. Piza beku ,burger beku dan makanan Mexico adalah makanan pilihan kaum lelaki. Pun begitu ,mereka masih cenderung mengambil sayuran seperti asparagus,”brussel” ,kacang pis ,kacang tanah dan pucuk-pucuk sayur. Lelaki juga lebih gemar mengambil makanan stik yang tidak masak sepenuhnya,burger dan makanan betelur, makanan2 ini biasanya mempunyai risiko pencemaran yg tinggi dan berpontensi membuatkan si lelaki sering jatuh sakit,

bee – eh? Ye ke wahai kaum Adam? Huhu. .

Apa yang penting? Kerjaaaasama!!

12 thoughts on “2/3 kaum adam adalah obes !

  1. Amni

    Risau bila hubby nyer berat badan pon mcam dah naik.. hari tu check dr, memang cakap obesity.. berat 68 kg.. kena kurangkan ajdi 65 kg.. 3 kg pon susah tu nak kurangkan.. hum…

    Reply
  2. Honeyvsbee

    Hehex. .pas2 seluar cepat je tak muat. .nk cr boxer dye punyelah susah nk dapat saiz. .suh eksesaiz tknk. .

    Reply
  3. Honeyvsbee

    Hehex. .pas2 seluar cepat je tak muat. .nk cr boxer dye punyelah susah nk dapat saiz. .suh eksesaiz tknk. .

    Reply
    1. puanbee Post author

      tapi abang akk tak makan stik pun dia kena pantang hee..jarang makan daging tapi kena jugak darah tinggi felik..

      Reply
  4. ct N honey

    Agaknya betullah fakta tu kaum adam ramai yg obes sebab dlm rumah ct rasa2nya ada 2 orang yg obes pertama anak no3 kedua suami…

    Reply
    1. puanbee Post author

      haa tapi bee pun dah obes nih cam no ? huhu kalau dah obes susah jugak nk turun kan kan..

      Reply
  5. mummy

    hubby mummy badan tak naik sebab selalu bersukan..tapi kalau dia tak bersukan mulalah naik badan..

    hari ini baru bleh masuk blog bee knapa entah susah nak masuk loading berjam2..rasa cam dah sethun plak tak jgk..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.