Tag Archives: bayi

Sembelit dan Baby Syamim

By | February 4, 2015

Salam dan hai .. masaalah sembelit pada anak kecil pula , biasalah kan .. kehidupan berkeluarga ni memang tak dapat lari dari masaalah kecil begini , Baby syamim .. berusia 1 tahun 2 bulan sekarang… walaupun masih lagi meneruskan penyusuan ibu , tetapi syamim dan mula makan , macam-macam makanan dia makan .. termasuklah kadang-kadang… Read More »

Cukur rambut bayi di kedai "ane"

By | February 17, 2014

Bukan tak nak cukur rambut bayi masa bayi baru lahir. Selepas baby syamim di lahirkan , ada lah juga buat kenduri arwah dan doa selamat sambil untuk cukur rambut syamim tu. Tapi mak cik bidan yang biasa cukur tu cakap dia tak boleh buat. Sebab mata dah kelabu. Nak cari bidan lain tak cukup masa.… Read More »