Parenting

Menggunakan khidmat jurutaip di tepi suruhanjaya sumpah Taiping

Lama dah kan ada perkhidmatan jurutaip surat rasmi ini. Kalau tengok rata-rata mesti orang yang telah berumur saja yang menaip. Tengok pun ala-ala atuk kita dah. Tanggal 30 ogos 2020 , saya pergi ke Suruhanjaya sumpah untuk membuat surat perjanjian beli rumah mak saya. Rumah tu memang dah nama saya dan mak. Tapi mak jual …

Menggunakan khidmat jurutaip di tepi suruhanjaya sumpah Taiping Read More »

Bisu

Aku ini ketika marah dan bersuara aku masih okay, tapi bila terluka justru ia akan diam. Semakin dalam lukanya ia akan dingin, kaku dan semakin membisu. Bukan karena tak memaafkan. Tapi lebih kepada ia takut menyakiti lebih dalam. Ia memeluk luka dan kesakitannya sendiri, ia telan sendiri semua rasa pilunya Aku tidak meminta apa yang …

Bisu Read More »

Ogos

Ogos ni persiapan apa yang keluarga yang ada anak ramai bersekolah kawan-kawan ? Untuk aku Daftar anak ke tahun 1 dapatkan cop pengesahan di sekolah. Korang dah buat ke ? Last hujung bulan 9. – Syamim Aku ada 2 orang anak yang akan ambik peperiksaan besar , UPSR dan PT3. Aku nampak rilek je tapi …

Ogos Read More »

Pabila di jangkiti kurap petua mengubati dan elakkan di jangkiti.

Baru lagi laila di jangkiti kurap.Susah nak hilangkan 100% kalau ada petua tu sila lah kongsi di dalam komen di bawah. Rasanya dah 5 bulan gitu la laila asyik gatal di bahagian paha dan kawasan berdekatan tu. Selepas habis 2-3 tiub ubat yang di beli dari farmasi kurap tu hilang. Lama sikit laila mengadu lagi …

Pabila di jangkiti kurap petua mengubati dan elakkan di jangkiti. Read More »

Sakit bahu , urat belikat dan bahagian belakang

Sejak akhir-akhir ni , prestasi saya sebagai ibu dan pekerja di rumah amat-amat merosot. Seingat saya … semasa mengandungkan syamim ( anak bongsu yang kini berumur 11 bulan ) selalu sangat sakit bahagian belakang , ingatkan ianya gejala biasa ibu mengandung , mana tahu ke sakitan bersambung semula setelah syamim di lahirkan dan berumur sekitar …

Sakit bahu , urat belikat dan bahagian belakang Read More »