Menu : Ikan Pari Bakar

Ikan Pari Bakar sesuai untuk orang diet .. Bagi korang yang tak ada idea nak memasak hari ni , boleh lah ikut saya masak ikan pari bakar bersama air asam , makan ni dengan nasi kosong panas-panas , meletop. Tapi nak beli ikan pari ni kena berjaga-jaga dan pilih -pilih sikit , takut terkena pari yang hancing , rugi je .. kenapa ek pari hancing ? mak saya sampai tak suka beli ikan pari takut terkena yang baunya hancing tu.

Lagi satu kadang-kadang beli ikan pari yang isi keras , perghh tak boleh makan , ke tong sampah jawabnya .. oleh itu sebelum beli ikan pari , cium-cium sikit , tengok isinya macam mana , picit-picit dan untuk elakkan dapat yang keras tu tengok ketebalan kulit si ikan pari tu ..kalau tebal sangat baik jangan ambik , dah tua sangat tu hahaha 🙂

ikan pari bakar bersama air asam
ikan pari bakar bersama air asam

Hari sabtu tak jogging , punya lah lemau rasa badan ni , biasa jogging pagi-pagi kan , setelah 2 minggu mengamalkan jogging , saya rasa nak jogging hari-hari ..

Amalan jogging saya dah dapat hasil .. seronok ! salam sabtu buat semua 🙂

P/S : kang ada lagi orang cakap tetiba puanbee banyak resepi wahahah .. tak de resepi pun kan ..

43 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *