Makan durian di dusun dan resepi durian crepe

Resepi ada di bawah sekali , bukan saya buat , just kongsi resepi durian crepe dari kaklong mawar merah k ..  Seronoknya makan durian bawah pokok , ” kalau lah aku ada dusun ” tajuk novel bin berangan saya kali ini. Hahaha .. penat-penat joget tarian zumba tadi , senaman kononnya , pastu dalam kepala duk terbayang durian , durian dan durian , saya memang peminat durian bukan sahaja sebab fenomena durian crepe ya ..

musim durian

Terima kasih lah kawan abe yang duduk di tapah itu belanja makan durian kampung dari dusun opah nya. Saya balik kampung adalah 2 hari kelmarin. Jumaat malam sampai , sabtu dah cari durian di taiping , mak saya takde dusun jadi saya beli je la .. Selonggok baru RM10 ada 5-8 biji , beli la 2 longgok .. dah beli semua , ada mak saudara cakap , ada orang jual durian RM1 sebijik ..perghhh … puas makan , sampai tak larat nak makan , simpan 2 bijik mak buat bubur/serawa durian pada pagi ahad .. bestnya makan pagi serawa durian kan sampai lupa nak snap gambar.

Ahad pergi kenduri kahwin kawan. Saya ambil gambar sikit jek .. nanti buat entri lain .. sibuk nak menaip pung .. fokos contest katakan. Balik dari kenduri di kuala kangsar tu saya terus singgah di rumah kawan abe ni di tapah pula . Lepas tu gerak balik KL . Jalan raya mainan hidup hihihi~

musim durian

Laila .. peminat durian , ni turun dari perangai mak dia la .. dulu semasa mengandungkan laila , dari umur 8 bulan sampai dah berpantang  kan laila saya makan durian. Semasa usia kandungan dah mencecah 8 bulan saya standby duduk di kampung , kena pulak musim durian kan , apa lagi .. berantu weii ..

Masa dalam pantang best , mak tak kasi makan durian takut panas semacam dalam pantang tu.. bagi alasan tolong kopek durian bagi anak-anak makan jek .. padahal terbabas ke mulut sendiri.. biasa suka terbabas nih ..

musim durian crepe

Una dan kakak waktu ni , dah tak berapa hirau kan durian , diorang dah puas mencekik di kampung opah , so memang laila dan ibunya dan kawan-kawan ayahnya je kekah durian tu secara berjemaaaah ~ ayah nya tak boleh makan durian banyak-banyak ..kencing manis ..

durian crepe

Laila lagi .. haha pendek kata , dimana ada durian di situ ada laila .. terima kasih apis ajak kami makan durian di sana.. siap tapau bawak balik …  tapi walau sebanyak mana pun saya makan , nak lagi .. adoiyai .. durian ..

HOHO bestnya …

Kaklong buat entri resepi durian crepe khas untuk saya .. wee~ bila nak buat ni ? ambik resepi je lah dulu …  resepi dengan gambar sekali..

Tengok sini — >>  Resepi durian crepe ..

20 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *