Jangan Terlalu Kedekut Untuk Diri Sendiri

Yeayy beli selipar baru , alkisah nya perangai saya terlalu kedekut untuk diri sendiri , selagi sesuatu benda tu boleh di pakai saya pakai , sampai dah habis baru beli , bagi saya lebih suka beli baju , selipar , aksesori , makanan untuk anak-anak , realiti semua ibu-ibu pun sama je .. ayah pun ada juga kot yang perangai begini.

baby dan una

Semalam semasa nak daftar sekolah anak-anak , hari hujan satu hari , sampai jalan semua basah dan lincin , saya dah banyak kali nak terjatuh / tergelincir bila pakai selipar saya tu , satu je selipar saya ..percaya tak ? saya tak suka beli baru selagi benda tu tak rosak .. dah banyak kali juga rasa nak beli , plih punya pilih terbeli untuk anak , tak jadi beli macam-macam alasan saya beri untuk tidak beli selipar , sedangkan selipar tu dah haus teruk ..

selipar punya cerita

Sekali , entah macam mana , saya jalan tanpa terlanggar apa – apa saya terjatuh tersungkur ke depan , nyaris nak kena anak yang berjalan di depan , nyaris juga jalan tu tak ada kereta atau motosikal lalu , kalau tak memang arwah saya disitu juga ..

Tak ada apa berlaku , kecuali kaki sebelah rasa sengal , nasib berseluar jeans keras , jika tidak luka juga , kedua-dua tapak tangan luka , tak boleh buat kerja rumah lagi , dah lah nak balik kampung , kelakar betul ..

Tapi yang tak best tu telefon N79 saya rosak .. skrin pecah , dan tak nampak apa pun dah .. ehemm tunggu hadiah Denaihati dulu , kalau tak berjaya memang kena beli satu telefon baru , kahkahkah alasan ..

Tapi memang sadis lah gaya saya jatuh tu , lepas tu sendiri sedar , jatuh sebab selipar tu dah lama , hampir 3 tahun usianya , tapak dah lincin haus betul , lepas daftar anak – anak tu saya terus menuju ke kedai beli selipar baru .. ambik ko …

Pesanan ni untuk kaum ibu ayah yang kedekut tuk diri sendiri je haha , suami saya pun sama kedekut nak beli selipar , sampai tergelincir dan tergeliat kakinya , nampak kan ? kedekut nak beli sesuatu untuk diri sendiri , yang remeh temeh tu lah yang akan menyusahkan kita ..

26 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *