Eksotik : Siput Belintung

Sedap ni , siapa makan ? dan siapa tak makan siput belintung ni ? biasa orang paggil siput sedut jek , saya tak beli kelmarin kalau tak boleh tempek gambar gulai lemak siput sedut ni , haha .. tapi memang terliur lah tengoknya ..Tak sangka harga siput belintung ni pun dah naik.

siput belintung di Taiping

Tapi tak pe , sebab sumbernya tempatan bermakna orang-orang kampung situ juga yang jadi pembekalnya. Siput ni saya tengok di jual dalam pasaraya besar Econsave kamunting. Siapa-siapa yang teringin dan berdekatan tu boleh terjah sana.

harga siput belintung

Jalan keluar dari Econsave kamunting selalu buatkan saya sesat , adoii kamunting dah banyak berubah yek .. jalan semua lain macam je tengoknya.

31 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *