Cabut Gigi Kakak

Jumaat minggu lepas punya cerita , saya bawa si kakak untuk cabut gigi , tengok si kakak macam nak demam tak bermaya kejap panas kejap surut tapi tak demam apa pun , makan pun agak kurang .. saya rasa macam ada tak kena dengan kakak ni.

saya tanya dia sakit mulut ke ?

Tak gigi kakak goyang katanya ..

Sebelum ni pernah bawa kakak ke klinik gigi tapi doktor tak nak cabut pula , katanya kena tunggu gigi baru tumbuh baru boleh cabut gigi tu . .. sekarang nampak gigi baru dah tumbuh , gigi lama masih ada terkepit antara gigi baru dan gigi lama. Cepat-cepat bawa pergi klinik untuk di cabut , kata doktor kalau tak cabut juga boleh pula merebak jadi ulser.

cabut gigi 2 batang

Saya banyak dapat pertanyaan , boleh ke cabut gigi 2 batang sekali gus ?

Untuk kanak-kanak memang boleh , sebabnya gigi tu bukan gigi kekal , jadi akar gigi tu tak dalam mana , cabut pun sekejap je , sakit pun sehari je , lain lah gigi orang dewasa , memang dalam akar gigi tu . mau 2-3 hari sakit kan.

cabut gigi kanak-kanak
di klinik gigi kampung pandan dalam

Pergi klinik kerajaan je pun , boleh tahan suasana nya , layanan mesra dan ada pulak satu ruang untuk anak-anak bermain..

Dari kecik dah ajar anak sukakan klinik gigi , jadi anak-anak semua berani jumpa doktor gigi , tak macam ibu dia … dengar jarum jer dah fobia .. hahaha ..

Mood : malas ………..

65 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *